AداخلGHAROOOON چند دهه ی گذشته، پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا گوناگون وانت بوده اند و محصولات فورد و شورولت درون این کشور، خریدار های فراوانی دارند. ویژگی های اختصاص وانت ها و نیاز مشتری در آمریکا باعث شده است که میزان هایی مانند خودروفورد F-150 فروش درخورتوجهی تجربه کند. وانت ها داخل استرالیا هم پرطرفدار هستند و درحقیقت، بخشی از فرهنگ و تاریخچه خودروسازی این کشور را تشکیل می دهند.

ما در ایران خودروهایی که محلی برای بارگیری و کابین سرنشین داشته باشد، تو کلاس وانت یا پیکاپطبقه بندی می کنیم؛ اما انسان استرالیا بخاطر وانت های خاصشان اشتهار اختصاصی دارند و به آن افتخار می‎کنند. داخل استرالیا و نیوزیلند، فدایی وانت ها با شهرت یوت (ute) شناخته می شوند و با پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی متفاوت هستند.

وانت یوت براساس شاسی و پلتفرم خودروهای سواری نقشه کشی و تولید می شوند و درمقایسه با پیکاپ های سنتی، کابین کوچک تازگی دارند. واژه ی یوت» مخفف عبارت coupé utility به معنی خودرو کوپه ی باری» است. در وانت یوت، حصه بارگیری و کابین یکپارچه هستند؛ اما در پیکاپ ها این دو مستقل در نظر گرفته می شوند. با این تفاوت، ظرفیت بارگیری یوت ها ناچیز از پیکاپ ها است.

براساس تحسین مشخص پیکاپ، فدایی از وانت های موجود داخل میدان ایران مثل پیکان وانت و پراید 151 باید یوت تمجید شوند. البته یوت های خوش ذات استرالیایی معمولا قدرتمند و دیفرانسل عقب هستند. با این مقدمه و آشنایی با وانت یوت، درک مفهوم رندهای این مقاله آسان‎تر می شود.

وب سایت استرالیاییباجت دایرکت (BudgetDirect) رندرهای جذابی منتشر کرده است که ایده ی واقعی آن، تصورکردن وانت های یوت براساس خودروهای اتومبیل متنوع است. اگر آئودی، شورولت، دوج، فراری، هوندا، رنو، رو رویس و تسلا وانت یوت استرالیایی تولید کنند، با چه محصولی روبه رو خواهیم شد؟ رندرهایی که درادامه می بینید، پاسخ تیم طراحی باجت دایرکت بوسیله این پرسش است.

آئودی؛ وانت RS4 تویین توربوشارژ



رندر وانت یوت آئودی براساس مدل RS4 نقشه کشی شده و جلوپنجره، کاپوت، سرتیز جلو و زیربندی مشابه سدان قدرتمند آلمانی ها است. در این رندر، می نبوغ دماغه و بخش جلو خودرو تا ستون دوم کالبد را دقیقا مشابه RS4 یا RS5 تعریف کرد و مقدر شدن بارگیری و قفا وانتی مدل و عادی است. این وانت می تواند با سیستم طولانی چرخ محرک آئودی کواترو همراه باشد و پیشرانه ی ۲/۹ لیتری TFSI تویین توربوشارژ مدل RS4 Avant با قدرت ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر و جعبه دنده ی هشت سرعته خودکار روی آن انتصاب شود. طراحان باجت دایرکت پیش بینی کرده اند این وانت با ظرفیت کامل بارگیری می تواند تو زمان ۴/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.شورولت؛ پیوند اِل کامینو کلاسیک و کامارو



رندر وانت یوت شورولت با الهام از مدل کلاسیک ال کامینو (El Camino) محصول سال های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۴ در ترکیب با اولاد متاخر کامارو طراحی شده است. شورولت ال کامینو کلاسیک یکی از  وانت های پرطرفدار یوت محسوب می شود که درون این رندر، نمونه ی مدرن آن با طراحی کامارو بوسیله تمثال کشیده شده است. پاره جلو این رندر کاملا شبیه کامارو به نظر می رسد که سرنوشت بارگیری بوسیله آن تکثیر شده است. طراح این رندر پیشرانه ی تنفس طبیعی ۶/۲ لیتری V8 را برای آن داخل نظر اندوهناک است که می تواند عملکرد فنی درخورتوجهی داشته باشد و درون سرعت گیری، از فداکار معیار های اسپرت هم بهتر باشد. البته شورولت پیکاپ سیلورادو را تولید می کند که ابتیاع چشمگیری دارد و پرت است وانت یوت را از این شرکت بزرگ آمریکایی ببینیم.دوج؛ بارکش چلنجر و چارجر



در فهرستی که وانت شورولت باشد، باید محصولی هم از دوج قرار قسط. از سال ۲۰۱۲، خرید خودروهای دوج داخل استرالیا راکد شده است؛ بنابراین، تیم نقشه کشی باجت دایرکت بازگشت این برند را با وانت یوت تصور کرده اند. رندر وانت یوت دوج ترکیبی از ابعاد بدنه ی چلنجر با طراحی دماغه و سرنوشت جلویی چارجر است. اگر چنین خودرویی تولید شود که احتمالش تقریبا صفر است، بهترین پیشرانه برای آن موتور V8 دوج هلکت با قدرت ۷۰۷ اسب بخار خواهد بود.فراری؛ وانت جی تی



چند سال پیش تصور این فرض مضحک بوسیله رویت می رسید که فراری روزی شاسی بلندتولید کند؛ ولی این برند باستانی و محبوب به زودی نخستین شاسی بلند تاریخ خودروسازی با مدال اسب سرکش ایتالیایی را عرضه می بطی ء. حالا در دید بگیرید که وانت فراری چگونه خواهد بود؟ نمی نبوغ آینده را پیش بینی کرد؛ اما رندر وانت یوت فراری واقعا دوست داشتنی است. فراری تو سال ۲۰۱۹ پنج خودرو رونمایی کرد که هرکدام ویژگی های خاصی داشتند؛ به خصوص مقیاس روما (Roma) که تو بین محصولات این شرکت طراحی کاملا متفاوتی دارد.

رندر وانت فراری خیساندن مدل پورتوفینو (Portofino) با قسمت بارگیری است. این رندر جالب تا ستون دوم تنه کاملا قرین پورتوفینو بوسیله نظر می رسد و بخش بارگیری با گِل گیرهای عالی نمایی تهاجمی بوسیله غیرمحتمل ترین علیه فراری داده است. فرض وانت فراری با پیشرانه ی ۳/۹ لیتری V8 نوظهور است؛ اما همه چیز بوسیله تقاضای بازار ارتباط دارد. شاید داخل آینده، وانت های اسپرت و قدرتمند پرفروش ترین محصول بازار شوند و شاسی بلندها بوسیله تاریخ بپیوندند.هوندا؛ وانت سیویک



هوندا درحال مجهز وانت ریجلاین (Ridgeline) را تو شیار تولید دارد، ولی این مقیاس در استرالیا ارائه نمی شود. تیم طراحی باجت دایرکت برای تجسم وانت یوت هوندا که در استرالیا فروخته شود، مدل سیویک را تفویض کرده است. وانت سیویک درمقایسه با دیگر رندرهای این مقاله کوچک پر حرارت خواهد بود و با ارتفاع کمتر، اسپرت تر است. بهینه برگزینی برای پیشرانه ی وانت یوت سیویک، پیشرانه ی توربوشارژ هوندا با فناوری VTEC است که درون تیپ RS بازار استرالیا، ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد.رنو؛ وانت مگان RS



فرانسوی ها به وانت یوت هیچ علاقه ای ندارند و باتوجه بوسیله جاده ها و شهرهای نگرش زندگی شان، خودروهای کوچک شهری و هاچ بک را بیشتر می پسندند. رندری که مشاهده می کنید، پاسخ بوسیله این سؤال است: وانت یوت رنو مگان RS چگونه خواهد بود؟» در نگاه اول، مدل سازی اسپرت و تهاجمی نمای جلو مگان RS در ترکیب با قسمت بارگیری چندان عجیب حلق. این رندر را می توان درکنار وانت سیویک فراغت داد؛ ولی باید از پیشرانه ی کوچک تر ۱/۸ لیتری توربوشارژ با صندوق دنده ی دستی ۶ سرعته استعمال یواش.رو رویس؛ لوکس ترین وانت



رو رویس در فهرست برندهایی قرار دارد که نمی استعداد فرض کرد خودرویی متفاوت با محصولات همیشگی اش تولید یواش. بااین حال، همان طورکه دیدیم، این برند لوکس بریتانیایی حتی زودتر از فراری به راسته شاسی بلندها وارد شد. رو رویس کالینن (Cullinan) را می توان لوکس ترین شاسی بلند مقیاس جهان شناساندن کرد؛ اما وانت یوت رو رویس چگونه خواهد بود؟

برای نقشه کشی لوکس ترین وانت دنیا، مدل سازی کلی رندر براساس مدل کوپه ی Wraith انجام شده که خراج کار فوق العاده جذاب است. علاوه پیاده شدن هماهنگی کامل جزئیات طراحی معیار Wraith با قسمت بارگیری، درهای این وانت یوت هم کالسکه ای هستند و از لولای دنبال باز می شوند. به نظر شما، چنانچه روزی رو رویس وانت لوکس تولید کند، این میزان بخاطر انتقال و بارگیری چه محصولی استفاده خواهد شد؟تسلا؛ وانت برقی با طراحی رودستر

مقاله ی مرتبط:رندرهای زیبا با خیساندن نقشه کشی خودروهای فیات کرایسلر و رنو

فعالیت شرکت خودروسازی تسلا در بازارجهانی با نسل اول رودستر فاتحه شد و این برند نوپا پس ازآن با مدل های S، X و ۳ خیلی زود داخل جمع برندهای پرطرفدار فراغت گرفت. جدیدترین خودروهای تسلا دو میزان Y و سایبرتراک هستند و ارج بازار این برند بوسیله بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است. نمی استعداد براساس طراحی سایبرتراک رندری جذاب ابداع کرد؛ بنابراین، باجت دایرکت نسل دوم رودستر را تو نظر پژمرده است.

باتوجه به سابقه ی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش ایلان ماسک، اصلا بعید نیست وانت یوت تسلا با گشتاور ۱۰هزار نیوتن متری رودستر جدید و سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت درون زمان ۱/۹ لحظه تولید شود. ترکیب مدل سازی رودستر جدید با تقدیر بارگیری وانت بدون نقص نیست؛ اما درمقایسه با سایبرتراک چطور؟

از دیدگاه شما، دوست داشتنی ترین رندر کدام است؟ واقعا امکان دارد سال های آینده، همکاری هایی متشابه فراری و رو رویس بی آرامی وانت یوت یا پیکاپ تولید کنند؟بیشتر بخوانید:مدیر پروژه تسلا معیار S S لوسید ایر را ستایش کردایلان ماسک جزئیات جدیدی را از تسلا سایبرتراک بی پرده کردآئودی RS7 تیونینگ با قیمت ۱۰۰ هزار دلار رونمایی شدایلان ماسک از عرضه ی تاکسی های خودران درون سال سیال وقوف دادپیشرانه/۷ ۳ لیتری فورد با گشتاور هزاره نیوتن متر معرفی کردن

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها